...
Poradniki

Kobieca przypadłość: ból miesiączkowy. Jak sobie z nim poradzić?

ból miesiączkowy leczenie

Bóle menstruacyjne dotyczą około 75% kobiet i dziewczyn. I mimo, że są czymś zupełnie naturalnym, to jednak potrafią zaburzyć normalne funkcjonowanie i znacznie obniżyć jakość życia. Dyskomfort najczęściej pojawia się na kilka dni przed rozpoczęciem krwawienia i z czasem przybiera na sile. U większości kobiet największy ból zlokalizowany jest w nadbrzuszu. U niektórych może wystąpić również w okolicach krzyżowych i promieniować do nóg. Bolesne miesiączki bardzo często występują razem z innymi dolegliwościami, jak: bóle i zawroty głowy, nudności, wymioty, brak apetytu, rozdrażnienie, obniżenie nastroju.

Ból miesiączkowy jest dolegliwością bardzo uciążliwą. Nie jest jednak wyrokiem. Można z nim walczyć i walkę tę można wygrać. W jaki sposób? Oto kilka sposobów:

  1. Leki przeciwbólowe
Buscopan - lek na ból miesiączkowy (źródło: www.buscopan.pl)
Buscopan – lek na ból miesiączkowy (źródło: www.buscopan.pl)

Pierwszym krokiem w leczeniu bolesnych miesiączek i minimalizowaniu dyskomfortu jest stosowanie leków przeciwbólowych i rozkurczowych. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele preparatów o działaniu rozkurczowym. Jednym z najlepszych i najczęściej polecanych przez specjalistów jest BUSCOPAN. Jak mało który lek, doskonale łagodzi ból związany ze skurczami macicy oraz skurczowy ból jelita cienkiego i grubego, który często towarzyszy bólowi menstruacyjnemu. BUSCOPAN działa w miejscu bólu, usuwa jego przyczynę i skutecznie łagodzi mól miesiączkowy bez zakłócania naturalnego rytmu biologicznego.

Leki przeciwbólowe dobrze jest zacząć przyjmować jeszcze przed wystąpieniem planowanego krwawienia. Najlepiej tak na 2-3 dni przed miesiączką. W ten sposób przyczynicie się do zmniejszenia nasilenia bólu w trakcie krwawienia.

Terapię przeciwbólową z powodzeniem możecie uzupełnić łagodnymi środkami uspokajającymi – najlepiej ziołowymi.

  1. Ciepłe okłady i masaż
źródło: pinterest
źródło: pinterest

Ból miesiączkowy złagodzą również ciepłe okłady i delikatne masaże brzucha. Okłady możecie wykonywać przy użyciu termoforu lub butelki wypełnionej ciepłą (aczkolwiek niezbyt gorącą) wodą. Masaż zawsze wykonujcie ruchami kolistymi, zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

  1. Odpoczynek i ćwiczenia rozluźniające

W trakcie miesiączki niewskazany jest intensywny wysiłek fizyczny. Zamiast więc biec na siłownię, rozłóżcie w domu matę i poćwiczcie jogę. Niektóre jej pozycję czynią prawdziwe cuda i skutecznie eliminują ból. W tym trudnym dla was czasie zadbajcie też o jak największą dawkę odpoczynku.

  1. Zmiana diety i napary ziołowe
źródło: pinterest
źródło: pinterest

Z pewnością nie raz słyszałyście, że w trakcie miesiączki warto wyeliminować niektóre produkty żywnościowe. I tak też jest w rzeczy samej. Na przykład sól lub ostre przyprawy tylko nasilają dolegliwości bólowe, dlatego warto z nich zrezygnować na czas trwania miesiączki. Podobnie rzecz ma się z mocną herbatą, kawą i słodkimi napojami. Aby uniknąć dyskomfortu, warto zwiększyć w diecie ilość produktów obfitujących w wapń i magnez. Warto również sięgać po ziołowe napary o właściwościach rozkurczowych. Ulgę w bólu przyniesie rumianek i mięta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Editor's choice