...
Poradniki

Sprawdzone sposoby na bóle menstruacyjne

Na bolesne miesiączki skarży się większość kobiet. Jedne odczuwają je w mniejszym, inne w większym stopniu. Skurcze w dolnej części podbrzusza, którym często towarzyszą dolegliwości bólowe odcinka lędźwiowego mogą pojawić się jeszcze przed wystąpieniem krwawienia lub występować w trakcie miesiączki. Przyczyną dolegliwości bólowych są intensywne skurcze macicy. Winę za te bóle ponosi nadmiar hormonów zwanych prostaglandynami. I mimo, że bolesne miesiączki potrafią odebrać radość z życia i zaburzyć normalne funkcjonowanie, to jednak dobra wiadomość jest taka, że z bólami menstruacyjnymi można sobie poradzić. W jaki sposób? Poniżej znajdziecie kilka sprawdzonych sposobów. 

Nie forsuj się, ogranicz aktywność ruchową

Podczas miesiączki, zwłaszcza gdy dolegliwości bólowe są dość intensywne, dobrze jest ograniczyć wszelki wysiłek fizyczny, z intensywnymi ćwiczeniami na czele. Zamiast wylewać siódme poty na siłowni, warto w tym czasie wypocząć, zregenerować się i zrelaksować. Jedynym wyjątkiem jest joga. Niektóre jej figury przynoszą błogą ulgę w bólu.

Ciepła kąpiel (źródło: pinterest)
Ciepła kąpiel jest wskazana

Ciepłe okłady i ciepła kąpiel

Nasze babcie i mamy łagodziły bóle menstruacyjne przy pomocy ciepłych okładów. My też możemy. W trakcie trudnych dni warto przykładać do brzucha ciepły ręcznik, butelkę wypełnioną ciepłą wodą lub termofor.  Ulgę w cierpieniu przyniosą też ciepłe kąpiele. Pamiętajcie jednak, aby woda nie była zbyt gorąca, gdyż wówczas może dojść do krwotoku. W celu relaksacyjno-rozluźniającym, do wody można dodać olejek z melisy lub geraniowy. By dodatkowo złagodzić nieprzyjemne dolegliwości, zafundujcie sobie delikatny masaż brzucha.

Odpowiednia dieta

Wiedziałyście o tym, że niskotłuszczowa dieta wegańska zmniejsza bóle menstruacyjne? A jednak! Licznie przeprowadzane badania udowodniły tę teorię. Aby nie cierpieć w trakcie miesiączki, już tydzień przed jej rozpoczęciem należy zmienić nawyki żywieniowe. Przede wszystkim z codziennego menu należy wyrzucić sól, drób i inne mięsa. To samo tyczy się wędlin i ostrych potraw wzdymających. Unikać należy również jaj, napojów gazowanych, mocnej herbaty, kawy i słodkich przekąsek. Co zatem jeść? Na pewno pełnoziarniste pieczywo, brązowe makarony i ryż, a także brokuły, szpinak, marchew i owoce (świeże oraz suszone). Dobrze jest spożywać także więcej ryb, gdyż zawarte w nich kwasy omega 3 są niezwykle pomocne w walce z bólami menstruacyjnymi.

Ziołowe herbatki

Napary z mięty, nagietka, melisy, liści malin, kozłka lekarskiego, czy rozmarynu zmniejszą skurcze naczyń i zadziałają uspokajająco. Po „ziółka” warto już sięgnąć na 3 dni przed miesiączką i pić 3 razy dziennie. Typowo kobiecym ziółkiem jest rumianek, który wykazuje właściwości rozkurczające i lekko uspokajające. Napar z rumianku zapobiegnie również uciążliwym wzdęciom.

Tabletki rozkurczowe No-Spa
No-Spa Comfort – tabletki rozkurczowe powlekane(źródło: www.no-spa.pl)

Leki rozkurczowe i przeciwbólowe

Jeśli bolesne miesiączki ostro dają się we znaki, warto sięgnąć także po leki rozkurczowe, które usuwają przyczynę bólu. Środkiem, którego należy unikać jest aspiryna, gdyż nasila ona miesięczne krwawienie. Bezpiecznym i skutecznym, właściwie bezkonkurencyjnym środkiem jest NO-SPA. Zawiera drotawerynę, która działa rozkurczowo dokładnie w miejscu bólu. Środek skutecznie rozwiązuje kobiece problemy, a przy tym nie wywołuje żadnych dokuczliwych i niepożądanych objawów. Z No-Spą w torebce żaden ból menstruacyjny nie będzie wam straszny! Szczególnie polecam tabletki powlekane, które nie mają gorzkiego posmaku – zobacz ulotkę: http://no-spa.pl/download/No-Spa_Comfort_PIL.06.2011.pdf

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Editor's choice