...
Poradniki

Wycisz się… czyli kilka sposobów na skołatane nerwy

źródło: www.aleleki.pl
źródło: www.aleleki.pl

Stres… Któż z nas się z nim nie zetknął. Mam wrażenie, że to prawdziwa plaga XXI wieku. Stres towarzyszy nam na co dzień. O ile nie jest destrukcyjny i poniekąd motywuje nas do rozwoju, działania lub zmian na lepsze, nie musimy się martwić. Problem zaczyna się dopiero wtedy, gdy stres zaczyna dominować nad naszym życiem i odbiera nam całą radość życia. Jak nie dać się stresowi, a także jak skutecznie z nim walczyć? O tym w dzisiejszym poście!

Nie kumuluj złości

Kumulowanie w sobie złości to najgorsze, co możemy zrobić. Jeśli nie będziemy pozbywać się stresu na bieżąco, doprowadzi nas to na skraj wyczerpania nerwowego. Stresu, napięcia i złości pozbędziemy się poprzez wysiłek fizyczny. Nic tak nie poprawia samopoczucia jak solidne zmęczenie się. W zależności od tego, co sprawia nam najwięcej frajdy, możemy biegać, pływać, jeździć na rowerze lub boksować. Również marsz na świeżym powietrzu znakomicie rozładuje napięcie psychiczne. A to wszystko dzięki endorfinom, które wydzielają się w trakcie aktywności fizycznej.

Naucz się odpoczywać

Nie da się ukryć, że my współcześni nie potrafimy odpoczywać, a jeśli wydaje się nam, że potrafimy, to nie robimy tego w sposób odpowiedni. Tymczasem trudno pokonać stres, jeśli praca jest jedynym celem naszego życia i wszystko kręci się wokół niej. Nie pokonamy stresu, jeśli będziemy zasypiać i budzić się myśląc o pracy i o tym, co musimy zrobić. Warto nauczyć się (choć nie jest to proste) wyłączać myślenie i oddawać się błogiemu nic nie robieniu. Na pewno pomocne będą zajęcia z medytacji lub jogi. A jeśli nie błogie lenistwo, to przynajmniej błogi relaks. Zrób sobie maseczkę na twarz lub relaksującą kąpiel z dodatkiem aromatycznych olejków. Poleż w pachnącej ziołami, słuchając lubianej muzyki. To naprawdę działa!

Wspomagaj się ziołami

Zioła to sprawdzona i jednocześnie bezpieczna recepta na stres, napięcie emocjonalne i chandrę. Łagodzą stany lękowe i stany depresyjne. Pomagają w koncentracji i dodają energii. Wybór jest ogromny, ale warto zwrócić uwagę na rozmaryn, imbir, melisę, kozłek lekarski i żeń-szeń. Można z nich parzyć herbatki lub zażywać w postaci kropli.

Zadbaj o zdrową dietę

Nic tak nie działa na dobre samopoczucie, jak zdrowa dieta. Banany czy ananas mają w sobie dużo serotoniny, zwanej hormonem dobrego nastroju. Pij sok z czarnych porzeczek (opóźnia starzenie się mózgu) i popijaj herbatki z anyżu lub melisy, które uspokajają i rozluźniają.

Nie bój się suplementów

W sytuacjach stresowych i napięciu emocjonalnym bardzo pomocne są suplementy diety o działaniu delikatnie uspokajającym i rozluźniającym. Obecnie numerem jeden na rynku jest Positivum (kliknij) – preparat uspokajający, który naturalnie wspiera organizm w sytuacjach napięcia nerwowego lub rozdrażnienia. Optymalnie dobrane składniki Positivum ułatwiają odprężenie, odzyskanie równowagi emocjonalnej oraz wpływają na spokojny sen.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Editor's choice