Domowa apteczka: miód

Chodzą na mieście słuchy, że miód jest zdrowy, ale trzeba na niego uważać, bo alergizuje. Czy to prawda? Trzeba zacząć od tego, że jest kilka rodzajów miodu: akacjowy, lipowy, wielokwiatowy, gryczany, rzepakowy… i sztuczny – jedyny, którego trzeba naprawdę unikać!

Poszczególne miody różnią się między innymi proporcjami zawartości cukrów – glukozy, fruktozy, sacharozy i innych – oraz zawartością składników mineralnych, witamin, poziomem działania bakteriobójczego. W ramach danego rodzaju miodu jest nieskończona chyba ilość „podgatunków”, gdyż naprawdę wszystko zależy od tego, o jakiej porze roku i z jakiego terenu pochodził materiał przerabiany w danym ulu.

Source: womansday.com via Susie on Pinterest

 

Miód gryczany ponoć nieźle zabija bakterie, zawiera witaminę C, magnez i żelazo. Wadą jego jest ostry smak i raczej nieciekawy kolor. Mimo wszystko ma chyba lepsze proporcje smaku i zapachu do właściwości leczniczych niż dajmy na to taki czosnek. Z kolei miód rzepakowy ma podobno dobry wpływ na układ krążenia i drogi oddechowe. To nie znaczy, że inne miody też dobrego wpływu na te układy nie mają, ale ten ma szczególnie dobry. Miód wielokwiatowy, mimo że jego nazwa alergików wziewnych przyprawia o dreszcze, ma pozytywny wpływ na ludzi dotkniętych katarem siennym. Z tym, że jeśli ma robić za regularne lekarstwo, nie bez znaczenia jest dawkowanie oraz pochodzenie. Zagadka niełatwa do rozgryzienia, ale na pewno warta, jeśli pomoże uniknąć stosowania leków ze standardowej apteki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.