By serce biło jak „dzwon”

Nie od dziś wiadomo, że w zdrowym ciele zdrowe serce. Aby narząd ten był zawsze w odpowiedniej formie, powinno się pamiętać o codziennej aktywności fizycznej oraz diecie ograniczającej węglowodany proste i tłuszcze zwierzęce. Co zatem jeść, aby serce służyło nam przez długie lata?

dieta dla serca (źródło:pinterest)

dieta dla serca (źródło:pinterest)


Serce lubi pełne ziarna
Błonnik poprawia przemianę materii, reguluje perystaltykę jelit i zapobiega otyłości będącej jednym z czynników warunkujących powstanie chorób układu krążenia, w tym zawału serca. Najwięcej błonnika znajdziecie w produktach pełnoziarnistych, tzn. przygotowanych z mąki z pełnego przemiału. Bułki, chleb, kasze, płatki owsiane i brązowy ryż – te wszystkie artykuły spożywcze jedz z myślą o zdrowym sercu.

Serce lubi warzywa i owoce
Podstawą każdego jadłospisu są oczywiście owoce i warzywa, które są świetnym źródłem potasu wpływającego na regulowanie ciśnienia krwi. Produkty roślinne zawierają przeciwutleniacze, które zapobiegają powstaniu miażdżycy i obniżają poziom cholesterolu. Dla serca najważniejsze są warzywa strączkowe, pomidory, papryka, szpinak i banany. Nie można zapomnieć o sokach warzywnych i owocowych – oczywiście bez cukru. Ważna jest także woda bogata w minerały, zielona herbata i niektóre napary ziołowe, np. herbatka z głogu.

Serce lubi wino i czekoladę
O ile słodycze są niewskazane w diecie zdrowej dla serca, o tyle gorzka czekolada jest mile widziana, ponieważ jest świetnym źródłem magnezu i potasu. Nie wiem czy wiecie, że brak tych dwóch pierwiastków może być przyczyną niewydolności wieńcowej. Świetnym zamiennikiem dla słodyczy są orzechy –jedzcie więc migdały, nerkowce i orzechy laskowe kilka razy w tygodniu. Aby podnieść poziom dobrego cholesterolu, można raz na jakiś czas wypić lampkę czerwonego wina.

Serce lubi tłuste ryby
Źródłem dobrych dla serca tłuszczy są ryby. Makrela, tuńczyk, łosoś, sardynki – to ryby, które zawierają cenne dla zdrowia kwasy omega-3. Regulują one poziom cholesterolu, obniżają ciśnienie krwi i działają przeciwzakrzepowo. Jeżeli nie lubicie ryb, kwasy omega-3 możecie przyjmować w formie kapsułek. Suplementy takie jak MegaRed należy spożywać w postaci jednej kapsułki dziennie. Dużą zaletą MegaRed Omega-3 Krill Oli jest to, że produkt jest dobrze przyswajalny przez organizm, bo kwasy omega-3 znajdujące się w oleju z kryla w MegaRed mają taką samą budowę jak błony komórkowe naszego ciała. Więcej informacji o MegaRed Omega 3 Krill Oil można znaleźć na www.wybierzmegared.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.