Co jeść na wzmocnienie odporności?

Zdrowa dieta w okresie jesienno-zimowym to skuteczna broń w walce z wirusami odpowiedzialnymi za przeziębienie. Aby organizm poradził sobie w trakcie infekcji, warto wprowadzać do codziennej diety owoce i warzywa. Jakie produkty pomagają nam bronić się przed wirusami? Co jeść, aby poradzić sobie z przeziębieniem?

źródło:Pinterest

źródło:Pinterest

Regularne spożywanie owoców i warzyw dostarcza do organizmu niezbędnych witamin i minerałów, które wzmacniają system odpornościowy. Oto lista produktów uznawanych powszechnie za tanie i naturalne leki na przeziębienie.

Cytrusy
Owoce cytrusowe, takie jak cytryny i grapefruity są źródłem witaminy C, która atakuje wolne rodniki i usprawnia funkcjonowanie układu krwionośnego. Nie trzeba łykać gotowych suplementów, wystarczy codziennie zjeść grapefruita, mandarynkę lub pomarańcza.
Czosnek
Niedoceniony w medycynie czosnek jest najlepszym naturalnym antybiotykiem. To dobry lek na kaszel i inne dolegliwości układu oddechowego. W postaci domowego syropu czosnek działa przeciwbakteryjnie i antygrzybiczo. W czosnku znajdują się antyoksydanty, które podnoszą odporność. Warto jeść jeden świeży ząbek czosnku dziennie, np. na kanapce na kolację.
Cebula
Najtańsze warzywo w Polsce znajduje zastosowanie w czasie leczenia przeziębienia. Posiada działanie bakteriobójcze i nie pozwala na rozprzestrzenianie się wirusów w organizmie. Cebula zawiera także dużo witaminy C.
Miód
Na jesienne przeziębienie herbata z miodem to najlepszy lek. Ze względu na zawartość drogocennych enzymów, wykazuje działanie antybiotyczne, zatem zabija grzyby, wirusy i bakterie. Równie dobrze smakuje z mlekiem i czosnkiem. Wystarczy jedna łyżeczka dziennie, aby miód zadział jak naturalny antybiotyk. Na kaszel i gorączkę najlepszy będzie miód lipowy.
Czarny bez
Wyciąg z czarnego bzu zawiera dużo witaminy C. Napój działa silnie napotnie i przeciwgorączkowo w czasie zachorowania na przeziębienie. Ponadto zwalcza stany zapalne. Regularne picie czarnego bzu poprawia odporność.
Ryby
Nienasycone kwasy tłuszczowe zawarte w rybach również wzmacniają odporność. Znajdziemy je w rybach morskich (łosoś, makrela, śledzie i sardynki). Minimum trzy razy w tygodniu warto wprowadzać do diety tłuste ryby. Kwasy omega-3 chronią drogi oddechowe przed infekcjami.
Migdały
Nieocenionym źródłem kwasów omega-3 są migdały, które również podnoszą odporność. Są bardzo kaloryczne i bogate w witaminy wzmacniające układ odpornościowy (witaminę E i B2).
Szpinak
Źródło wielu składników odżywczych, które świetnie podnoszą odporność. Spożywając raz w tygodniu szpinak, uzupełniamy niedobory witaminy C i A. Znajdziemy w nim kwas foliowy – naturalny sprzymierzeniec układu immunologicznego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.