Co na obniżoną odporność?

Stany obniżonej odporności występują zarówno u dzieci, jak i u dorosłych w okresie jesienno-zimowym. Wówczas jesteśmy narażeni na wirusy i baterie, które są przyczyną niekiedy niebezpiecznych dla zdrowia infekcji. Aby nie dopuścić do zachorowania na grypę i przeziębienie, musimy wzmacniać nasz układ immunologiczny niemal każdego dnia. Dotyczy to szczególnie dzieci, które nie mają jeszcze odpowiednio wykształconej odporność i są bardziej narażone na infekcje niż dorośli. Gdy ich odporność jest obniżona, trzeba działać natychmiastowo na kilku płaszczyznach – zdrowa dieta, sen, ruch połączony z hartowaniem i lek przeciwwirusowy.

 

Dieta wzmacniająca odporność

W diecie osoby o obniżonej odporności nie może zabraknąć warzyw i owoców, które zawierają witaminy i sole mineralne. Marchew, brokuły, szpinak, papryka, porzeczki, cytrusy, truskawki, kapusta – te wszystkie produkty obfitują w przeciwutleniacze, które zwalczają wolne rodniki warunkujące powstanie wielu chorób. Niezmiernie ważne jest dbanie o mikroflorę bakteryjną jelit. W diecie dziecka nie może zabraknąć jogurtów zawierających żywe kultury bakterie, które hamują rozwój bakterii i stymulują układ immunologiczny. Codziennie rano warto serwować swojemu maluchowi ciepłe posiłki, które rozgrzeją organizm i dodadzą energii. Kaszki ryżowe, dania z kaszy jaglanej i mleko z dodatkiem musli lub płatków owsianych – to dobre pomysły na zdrowe śniadanie wzmacniające odporność dziecka. Na obiad warto ugotować zupy –dobrym rozwiązaniem będą zupy-krem, bo rozgrzeją organizm w chłodne dni. W codziennym jadłospisie powinny znaleźć się produkty  bogate w witaminę C. Mile widziane są cebula, czosnek, miód, które działają bakteriobójczo.

 

Sen i odpoczynek

Gdy czujemy, że spada nam odporność, musimy znaleźć czas na regenerację. W przeciwnym razie dopadnie nas infekcja, i to szybciej niż nam się wydaje. Lepiej nie zarywać nocy i po prostu się wysypiać. Przemęczony organizm jest bardziej podatny na wirusy i baterie. Ponadto odporność organizmu osłabia stres, zatem warto nauczyć się go rozładowywać. Najlepszym sposobem na stres jest ruch.

 

Ruch na świeżym powietrzu

Gdy za oknem zimno, ciemno i wietrznie, nie mamy ochoty na spędzanie czasu na świeżym powietrzu. Błąd! Nawet zimą trzeba trochę pospacerować i dotlenić organizm. Pół godziny dziennie w zupełności wystarczą, aby wzmocnić naszą odporność. Regularne spacery, pływanie, jazda na rowerze czy fitness – jest wiele sposobów na aktywność. Każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Dziecko również może wyjść z domu na sanki lub po prostu przejść się po parku w świeżym powietrzu. Regularne hartowanie buduje odporność malucha, dzięki czemu rzadziej choruje i ma więcej energii.

opakowanie groprinosin

http://www.hartujmisie.pl/

Lek na wzmocnienie odporności

Gdy dookoła wszyscy kaszlą i kichają, nietrudno zarazić się infekcją i zachorować. W stanach obniżonej odporności warto sięgnąć także po lek przeciwwirusowy, który wzmocni układ immunologiczny. Godny polecenia jest syrop Groprinosin, który podnosi odporność u dzieci, bo one są narażone na stały kontakt z wirusami przenoszonymi przez rówieśników w żłobkach i przedszkolach. Rodzice stosujący Groprinosin zauważyli, że ich dzieci były bardziej odporne na wirusy, gdy dookoła wszyscy kaszlą i gorączkują.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.