Co na wiosenne przesilenie?

Czujesz się przemęczona? Brakuje Ci mobilizacji do pracy? Nie masz ochoty na spotkanie z rodziną i przyjaciółmi? Jeżeli odpowiedziałaś twierdząco na wszystkie pytania, to oznacza, że dopadło cię przesilenie wiosenne. Po zimie często odczuwamy bóle głowy, apatie, znużenie, senność, kłopoty z koncentracją, brak apetytu i bóle stawów. Jest kilka powodów odpowiedzialnych za ogólne osłabienie organizmu. Dobrze jest poznać ich przyczynę i dowiedzieć się jak sobie radzić z marcowym przesileniem.

pinterest

pinterest

Witaminy na talerzu

W czasie zimy jemy mniej warzyw i owoców, które dostarczają niezbędnych witamin i minerałów. Na wiosnę nasz organizm jest osłabiony i mniej odporny, zatem łatwi jest się przeziębić i zachorować. Warto zadbać o zdrową dietę bogatą w witaminę C. Znajdziesz ją w kapuście kiszonej, ogórkach kiszonych oraz owocach cytrusowych. Na lepszą odporność będą produkty zawierające witaminy z grupy B, np. kasze, pieczywo pełnoziarniste i nabiał. Powinnaś zatem jeść około 0,5 kg warzyw i owoców dziennie.

Nawodnienie organizmu
Na wiosnę zafunduj sobie kurację oczyszczającą. Najlepiej w sobotę przygotuj napój z wody zmineralizowanej oraz cytryny i pij go przez cały dzień. Głodówka jest najlepszym sposobem na usuwanie zbędnych produktów przemiany materii. Po zimie nasz organizm gromadzi w sobie toksyny, których nie mieliśmy okazji spalić podczas spacerów i jazdy na rowerze.

Postaw na ruch
Przede wszystkim należy spędzać jak najwięcej czasu na świeżym powietrzu. Rowerowe przejażdżki, poranny jogging czy długie spacery – to tylko niektóre sposoby na poprawę wiosennego samopoczucia. Po zimie powinno się dotlenić organizm i zażyć promieni słonecznych. Można nawet raz na kilka dni wybrać się na 10-minutowy seans do solarium.

One Response to “Co na wiosenne przesilenie?

  1. aniella

    a jeśli powyższe rady nie pomogą to znak, ze mamy jakiś niedobór, np potasu… warto wykonać profilaktycznie jonogram

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.