Naturalne sposoby na pozbycie się nadmiaru wody w organizmie

Gromadzenie się wody w organizmie dotyka najczęściej kobiet, objawia się zwykle w postaci opuchlizny i zwiększenia masy ciała. Dolegliwość może mieć wiele przyczyn, wymienia się zbyt dużą ilość spożywanej soli oraz produktów przetworzonych w codziennej diecie, brak aktywności fizycznej, hormony oraz niektóre choroby, takie jak nadciśnienie tętnicze czy niewydolność nerek. Jak zatem skutecznie pozbyć się zalegania płynów w organizmie? Oto kilka prostych rad.

Po pierwsze: zmień dietę

Zrezygnowanie z solenia przypraw może sprawić, że poczujemy się znacznie lepiej. Tym bardziej że sól jest obecne w wielu produktach, które jemy każdego dnia, np. chlebie, wędlinach i serze. Po co więc je dosalać? Warto również odstawić żywność wysoko przetworzoną, tj. chipsy, konserwy, pasztety, margaryny, gotowe dania i sosy, zupy w proszku i fast foody. Sól można zastąpić ziołami, które mają świetny wpływ na  prawidłowy metabolizm.

Ponadto w codziennej diecie nie może zabraknąć błonnika, który pomaga w pozbyciu się płynów zalegających w jelitach. Cenne źródła błonnika to otręby, płatki owsiane, bakalie, nasiona chia, owoce i warzywa.

W jadłospisie niezbędne są produkty o działaniu moczopędnym, m.in.: arbuzy, truskawki, czereśnie, grejpfruty, pietruszka, pomidory oraz ogórki.  Owoce szczególnie nawadniają organizm, są bardzo nisko kaloryczne i sprzyjają utracie wagi.

Po drugie: pij wodę

Aby zapewnić prawidłowe nawodnienie organizmu niezbędne jest regularne picie wody przez cały dzień.  Pić ją należy powoli, małymi łyczkami i w niewielkich ostępach czasu. Organizm w ten sposób otrzymuje sygnał, że nie musi gromadzić wody na zapas. Osoby, które nie przepadają za tradycyjnym smakiem wody, mogą go ulepszyć, dodając do niej kilka plastrów cytryny i limonki oraz listek mięty. Od razu smakuje znacznie lepiej!

Po trzecie: pij herbaty ziołowe

Przy problemach związanych z gromadzenie wody w organizmie polecane są napary z takich ziół, jak:  koper włoski, mniszek lekarski i pokrzywa. Regularne picie herbatek ziołowych przynosi zadowalające efekty u wielu kobiet.

Po czwarte: ruszaj się każdego dnia

Wysiłek fizyczny świetnie wspomaga regulację poziomy wody w organizmie. Ponadto razem z potem wydalany jest sód – winowajca zatrzymania się zbyt dużej ilości wody. Zatem jakieś 30 minut ćwiczeń dziennie ma wiele korzyści – nie tylko spala kalorie, ale również pomaga pozbyć się zaparć, przyspiesza przemianę materii oraz „rzeźbi” mięśnie.

Po piąte: wysypiaj się

Aby zachować prawidłową gospodarkę hormonalną, ważna jest odpowiednia ilość snu.  Brak snu zatem prowadzi do zaburzenia równowagi hormonów, którego konsekwencją jest zatrzymanie wody oraz tycie. Aby więc schudnąć, trzeba spać!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.