Problemy z trawieniem? Sprawdź, jak możesz ich się pozbyć

Ból brzucha, wzdęcia, zaparcia – to najczęstsze objawy problemów z trawieniem. Aby się ich pozbyć, należy wiedzieć, jakie są przyczyny tych dolegliwości. Nierzadko przejedzenie, spożywanie przetworzonych i niezdrowych produktów, jedzenie w biegu, stres i bierny styl życia – to wszystko sprawia, że nasz układ pokarmowy nie funkcjonuje prawidłowo. Jak wspomagać proces trawienia każdego dnia? Co skutecznie pomoże na wzdęcia i zaparcia?  Oto kilka sprawdzonych sposobów.

źródło: http://www.verdin.pl/ kobieta siedzi na kanapie i trzyma się za brzuch ponieważ problemy z trawieniem dlatego wzięła tabletki na trawienie

źródło: http://www.verdin.pl/

Herbatki ziołowe

Od dawien dawna zioła były remedium na problemy trawienne. Zaraz po zjedzeniu warto zaparzyć sobie herbatkę z rumianku, mięty lub werbeny. Zioła wspomagają produkcję soków trawiennych, zmniejszają uczucie wzdętego brzucha i przynoszą ulgę. Pomocny może być także imbir – starty na mniejsze kawałki i dodany do herbaty z miodem przyspieszy metabolizm.  W domu warto mieć także czerwoną herbatę, która reguluje procesy przemiany materii.

Lekkostrawna dieta

Nie jest tajemnicą, że jedzenie ma leczniczą moc, zwłaszcza gdy mowa o dolegliwościach układu pokarmowego. Wiele problemów trawiennych wynika ze spożycia niewłaściwych pokarmów, szczególnie tłustych oraz zawierających cukry proste. Warto więc rozważyć modyfikację codziennej diety – powinny się znaleźć w niej produkty zawierające błonnik oraz bakterie probiotyczne. Ważnym elementem każdej diety lekkostrawnej jest picie wody – przynajmniej 1,5 litra dziennie.  Aby pobudzić jelita do trawienia, należy pić również soki owocowe, jogurty i kwaśne mleko. Pomocne będą także suszone owoce (figi, daktyle, śliwki), gruboziarniste kasze, płatki owsiane i otręby.

Aktywność fizyczna

Spacer działa zbawiennie na wzdęcia i inne problemy z trawieniem. Chodzenie wpływa na perystaltykę jelit, w rezultacie pokarm zaczyna się przesuwać i możemy poczuć ulgę w żołądku.  Po obfitym posiłku warto udać się na półgodzinny spacer! Jeśli na co dzień mamy zbyt mało ruchu, możemy wykonywać ćwiczenia, które wspomogą trawienie. 15 minut dziennie na „brzuszki” wystarczy. Polecam spróbować! To naprawdę nie zajmie dużo czasu!

Tabletki na trawienie

Bardzo skuteczne są także tabletki na trawienie, np. Verdin complex, których receptura została oparta na naturalnych składnikach – wyciągu z karczocha, rozmarynu i kurkumy. Verdin complex warto mieć w domu na wypadek przejedzenia i uczucia pełności w brzuchu (kliknij). W końcu nigdy nie wiemy, kiedy przesadzimy z potrawą 🙂 Należy wiedzieć, że te tabletki na trawienie przyjmuje się w trakcie albo zaraz po zjedzeniu ulubionej ciężkostrawnej potrawy. Nie musimy się stresować, że pojawi się nieprzyjemny ucisk podczas delektowania się smakołykiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.