Stres, przemęczenie, napięcie emocjonalne – jak sobie z nimi radzić?

Codzienne życie w biegu staje się przyczyną przemęczenia, które z czasem przeobraża się w silne napięcie i przewlekły stan stresu. Problem radzenia sobie z nimi jest tematem wciąż aktualnym. Prowadzono wiele badań nad stresem i nie ma dotąd jednoznacznej metody na rozładowania tego stanu wewnętrznego. Istnieje wiele prostych sposobów, które pomagają poczuć się lepiej. Oto one.

źródło:pinterest

źródło:pinterest


Uśmiechanie się
Najlepszym, najprostszym i najtańszym sposobem na stres dla dziecka oraz dorosłego jest ŚMIECH. Podobno osoby, które często się uśmiechają są bardziej odporne na tego typu napięcia. Warto znaleźć taki sposób na wywołanie pozytywnych emocji w ciągu dnia. Może to być: ulubiony film lub książka, spotkanie ze znajomymi, oglądanie zabawnych zdjęć i wiele innych sytuacji, które mogą wywołać wasz uśmiech.

Aktywność fizyczna
Nie jest tajemnicą, że w zdrowym ciele zdrowy duch. Jeżeli masz stresującą pracę, przeżywasz trudny okres w życiu, to nie siedź w miejscu. Wyjdź z domu i rozpocznij jakąś aktywność. Może to być jazda na rowerze, spacer, poranny jogging lub pływanie. To od Ciebie zależy jaki sport wybierzesz, aby rozładować napięcie.

Pozytywne myślenie
Smutasy żyją krócej. Nie kumuluj w sobie negatywnych emocji, zmartwień i rozważań. Zwykle na wiele rzeczy nie masz wpływu. Naucz się odprężenia i równowagi. Z pewnością pomoże Ci gimnastyka i każda aktywność fizyczna. Co ciekawe, psychologowie zgodnie twierdzą, że istnieje coś takiego jak samosprawdzająca się przepowiednia. Zatem nie przewiduj tego, co najgorsze.

Zdrowa dieta
Gdy jesteś przemęczona, nie zapomnij o diecie. Zawsze możesz sięgnąć po swoją ulubioną przekąskę. Pamiętaj! Twój batonik poprawi samopoczucie tylko na kilka minut. Warto wprowadzić do diety banany, ananasy i porzeczki – owoce zawierają cenne substancje, które korzystnie wpływają na pracę mózgu. Oprócz tego jedz wszystko t0, co korzystnie wpływa na pracę mózgu, czyli orzechy, daktyle, rodzynki, ryby, warzywa strączkowe i warzywa.

Gdy konieczna jest pomoc psychologa
W wielu sytuacjach stres jest tak silny, że przestajemy nad nim panować. Co wtedy robić? Warto oddać się w dobre ręce specjalisty. Spojrzenie na świat może zmienić tylko psychoterapeuta. W niektórych przypadkach konieczna będzie długie leczenie, w efekcie którego odzyskuje się pewność siebie, uczy się relaksowania i zmian sposobów myślenia w sytuacji stresogennej. Godny polecenia gabinet psychoterapii w Warszawie to Strefa Myśli (więcej na jego temat znajdziecie pod linkiem psychoterapia Warszawa), w którym prowadzone są zajęcia indywidualne i zespołowe. Możecie tam skonsultować się z psychiatrą, psychologiem i psychodietetykiem. W Strefie Myśli nauczycie się radzić sobie ze stresem w codziennym życiu.

One Response to “Stres, przemęczenie, napięcie emocjonalne – jak sobie z nimi radzić?

  1. o.

    Napięcie emocjonalne potrafi dać się we znaki, ale można nad nim skutecznie zapanować. Od strony emocjonalnej najlepiej działa psychoterapia, a od strony fizycznej treningi pracy z ciałem. Gdybyście zdecydowali się powalczyć z napięciem w ciele i nadmiarem skumulowanego w mięśniach stresu to polecam sprawdzone miejsce PSYCHOMEDIC w Warszawie.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.