Trójglicerydy – niebezpieczne tłuszcze

Zdrowe serce w liczbach - poziom trójglicerydów (źródło: www.wybierzmegared.pl)

Zdrowe serce w liczbach – poziom trójglicerydów (źródło: www.wybierzmegared.pl)

Nie jest tajemnicą, że zbyt tłusta dieta, nadmiar cukru i alkoholu, a także siedzący i mało aktywny styl życia, nadwaga i palenie papierosów prowadzą do zachorowania na zagrażające życiu choroby. Ten niezdrowy styl życia, jaki większość z nas prowadzi, powoduje znaczny wzrost poziomu trójglicerydów, czyli najczęściej występujących we krwi tłuszczy. Nasze ciało wykorzystuje je jako energię. Tak naprawdę każdy z nas potrzebuje pewnych ilości trójglicerydów, by być zdrowym. Jednakże zbyt wysoki ich poziom może doprowadzić już do bardzo poważnych chorób, jak zapalenie trzustki, zawał serca i udar mózgu.   

Zbyt wysoki poziom trójglicerydów nie pojawia się tylko i wyłącznie u osób, które mają problemy z sercem. Śmiało może pojawić się również u tych wszystkich, którzy borykają się z niedoczynnością tarczycy, cukrzycą, zespołem nerczycowym lub stosują hormonalną kurację antykoncepcyjną. Ryzyko podwyższenia poziomu trójglicerydów istnieje także u kobiet w ciąży oraz osób genetycznie obciążonych.

Ile powinien wynosić prawidłowy poziom trójglicerydów?

Właściwy poziom określany jest głównie w zależności od wieku i płci. Średnio przyjmuje się, że norma nie powinna przekraczać 150mg/dl. Poziom graniczny, który nie jest jeszcze niebezpieczny dla zdrowia i można go łatwo wyregulować chociażby przez zmianę diety wynosi od 150 do 199mg/dl. Poziom wysoki, przy którym powinna zapalić się już czerwona lampka wynosi od 200 do 499mg/dl. Z kolei poziom bardzo wysoki zaczyna się po przekroczeniu 500mg/dl.

W jaki sposób obniżyć zbyt wysoki poziom trójglicerydów?

Aby rozprawić się ze zbyt wysokim poziomem trójglicerydów i tym samym zapobiec chorobom serca należy zacząć od zmiany nie tylko samego stylu życia, ale przede wszystkim nawyków żywieniowych. W pierwszej kolejności warto ograniczyć niezdrowe tłuszcze i cukry. Zamiast węglowodanów prostych, a więc białego pieczywa, makaronów i ryżu, sięgać po węglowodany złożone w postaci pełnoziarnistego pieczywa, ciemnych makaronów, kasz, itp. Swoją codzienną dietę warto wzbogacić o naturalne tłuszcze, które zawierają cenne kwasy omega-3, które występują w mięsie ryb morskich, takich jak: makrela, łosoś, czy tuńczyk.

MegaRed Omega 3 Krill Oil (źródło: wybierzmegared.pl)

MegaRed Omega 3 Krill Oil (źródło: wybierzmegared.pl)

Osobom, które nie przepadają za rybami poleca się sięganie po suplementy diety zawierające kwasy omega 3. Bogatym źródłem kwasów tłuszczowych omega 3, tak ważnych dla zdrowego serca jest preparat MegaRed Krill Oil. Kapsułki są małe i łatwe do połknięcia, a do tego szybo przyswajalne przez organizm.

Niezwykle ważna jest także kontrola wagi i rozprawienie się z nadwagą. Walcząc z wysokim poziomem trójglicerydów należy siedzący tryb życia zamieniać na ten bardziej czynny. Warto mieć na uwadze, że już godzinny spacer dziennie potrafi zdziałać cuda. W czasie kuracji należy bezwarunkowo rzucić palenie oraz zmniejszyć ilość spożywanego alkoholu. Lekarze zalecają spożywanie alkoholu w ilości jednego drinka w ciągu dnia dla kobiet i nie więcej, niż dwóch drinków w przypadku mężczyzn.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.