Kilka dietetycznych rad – jak walczyć cellulit

Skórka pomarańczowa to zmora wielu kobiet. Cellulit pojawia się na udach, brzuchu, ramionach i pośladkach. Dotyczy głównie osób, które prowadzą siedzący tryb życia, odżywiają się nieprawidłowo i piją zbyt dużo alkoholu. Ten nieestetyczny defekt może dopaść każdego. Jak walczyć z cellulitem? Warto rozpocząć od zmiany nawyków żywieniowych. Co zatem jeść, aby pozbyć się skórki pomarańczowej?

źródło: pixabay.com

źródło: pixabay.com

Dieta na cellulit jest zdrowa, lekkostrawna i prosta. Aby wygrać walkę z cellulitem, dieta musi stać się codziennym sposobem żywienia. Warto wybierać produkty, które pobudzają przemianę materii, oczyszczają organizm z toksyn i zawierają wszystkie cenne składniki niezbędne do codziennego funkcjonowania. Aby nie mieć cellulitu, trzeba po prostu  żyć według poniższych dietetycznych zasad.

  1. Nawodnienie organizmu za pomocą wody i zielonej herbaty. Należy odstawić na bok wszystkie napoje gazowane, słodkie soki i alkohol oraz kawę. W codziennym menu postaw na wodę niegazowaną, która wypłukuje toksyny będące przyczyną powstania skórki pomarańczowej. Cudowne właściwości ma zielona herbata, bo oczyszcza organizm i przyspiesza przemianę materii.
  2. Wybieraj produkty lekkostrawne i nieprzetworzone, tj. chude ryby i nabiał, pełnoziarniste pieczywo i makarony oraz brązowy ryż. W codziennym jadłospisie nie może zabraknąć owoców i warzyw, ponieważ zawierają łatwo przyswajalne witaminy i sole mineralne. Wszystkie artykuły spożywcze bogate w antyoksydanty regulują przemianę materii, są świetnym sposobem na walkę z cellulitem.
  3. Ogranicz spożycie czerwonego mięsa, tłustych potraw i słodyczy. Produkty te zawierają tłuszcze nasycone i węglowodany proste, które wpływają na odkładanie się tkanki tłuszczowej. Nie oznacza to całkowitą rezygnację z łakoci, 2 razy w tygodniu można pozwolić sobie na słodką przekąskę w postaci kostki gorzkiej czekolady lub batonika pełnoziarnistego.
  4. Jedz mało, ale często – najlepiej 4 razy dziennie i regularnie. Wyznacz sobie godziny przeznaczone na posiłek i trzymaj się tego czasu. W walce z cellitem bardzo ważna jest konsekwencja i systematyczność w dążeniu do celu. Nie ma mowy o małych grzeszkach dietetycznych 🙂

Uwaga! Przejście na dietę nie wystarczy, aby rozprawić się ze skórką pomarańczową. Ważna jest także aktywność fizyczna każdego dnia – jazda na rowerze, pływanie, aerobik czy jazda na rolkach.  Warto również zakupić kosmetyki, które wspomogą walkę z cellulitem i stosować je codziennie na te partie ciała, które objęte są defektem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.