4 sposoby na zapobieganie rozstępom w ciąży

W okresie ciąży ciało kobiety przechodzi metamorfozę. Brzuch, piersi, uda, pośladki – w tych miejscach mogą pojawić się rozstępy. Ich usuwanie to nierzadko długa walka wymagająca cierpliwości, wielu strategii pielęgnacyjnych oraz sporo wyrzeczeń dietetycznych. Nie od dziś wiadomo, że lepiej zapobiegać niż leczyć, dlatego już od pierwszych miesięcy ciąży warto pielęgnować te części ciała, aby uniknąć nieestetycznych blizn. Oto sprawdzone i naturalne sposoby, dzięki którym można przygotować skórę do rozciągania w okresie ciąży.

 

Po pierwsze – nawilżanie

Najlepszym sposobem na zapobieganie rozstępom jest systematyczne nawilżanie skóry. Po codziennej kąpieli należy osuszyć ciało i wetrzeć preparat, który doda sprężystości. Warto stosować kremy i olejki o działaniu nawilżającym, który receptura została oparta na naturalnych składnikach,  m.in. oleju kokosowym, oleju arganowym, maśle karnite, awokado, proteinach mleka. Newralgiczne miejsca warto masować co najmniej 2 razy dziennie.  Można użyć także dziecięcej oliwki lub po prostu oliwy z oliwek – tłoczonej na zimno i oczywiście nierafinowanej, która idealnie natłuści i nawilży skórę. Uwaga! Zaleca się unikanie balsamów zawierających kofeinę, kwasy AHA, sylikony oraz kwas salicylowy.

Po drugie – peeling

Doskonały efekt zapobiegający powstawaniu nieestetetycznych blizn daje naturalny i delikatny peeling ciała.  Aby go przygotować potrzebne będą takie składniki, jak np. cukier trzcinowy, sól morska lub płatki owsiane. Podczas peelingi należy powoli masować te patie ciała, które narażone są na pojawienie się rozstępów. Ważne jest to, aby ruchy były okrężne i powolne. Peeling pozwoli pozbyć się nadmiaru martwego naskórka i  przyjęcie kosmetyku na świeżą oraz gładką skórę.

Po trzecie – ćwiczenia

Kobiety w ciąży powinny wykonywać ćwiczenia zapobiegające rozstępom.   Warto zapisać się na basen lub aerobik dla przyszłych mam – jeżeli tylko nie ma przeciwwskazań. Można także ćwiczyć samemu. Aktywność fizyczna świetnie wpływa na stan skóry i poprawia samopoczucie każdej ciężarnej.

Po czwarte – dieta

Najlepsze co można zrobić dla skóry to  codzienne picie wody mineralnej – minimum 8 szklanek dziennie. Jeżeli znudzi się jej smak, warto także pić zieloną herbatę, która świetnie reguluje przemianę materii oraz oczyszcza organizm. W codziennym menu nie może zabraknąć warzyw oraz owoców, które zawierają sporo wody, np. truskawek, arbuzów i melonów.  W diecie przyszłej mamy powinny znaleźć się także ryby, orzechy, ziarna zbóż, oliwa z oliwek oraz chude mięso, które zawierają białko, kwasy omega i węglowodany złożone korzystnie wpływające na stan skóry. Nie jest tajemnicą, że rozstępom sprzyja jedzenie wysokoprzetworzonych produktów, chipsów, ciastek i fast foodów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.