Co można jeść podczas karmienia piersią?

Zdrowe żywienie matki podczas karmienia piersią jest niezbędne dla prawidłowego rozwoju dziecka. Wbrew krążącym mitom, karmiąc piersią, nie powinnaś stosować restrykcyjnej diety. Najważniejsze jest to, aby Twoje posiłki były lekkostrawne, pełnowartościowe oraz urozmaicone. Wcale nie musisz jeść za dwoje! W okresie laktacji ilość mleka w piersiach nie zależy również od ilości spożywanych posiłków. W dużym stopniu wpływa na to czy dziecko posiada odruch ssania oraz jakie posiłki spożywasz na co dzień.  Nie zmieniaj radykalnie nawyków żywieniowych. Zadbaj o zdrową dietę bogatą w warzywa i owoce.

pinterest

pinterest


Galeria smaków
Dieta w czasie karmienia piersią jest zróżnicowana, naturalna i zrównoważona. Nie ma jednoznacznego menu dla matki karmiącej. Jedno jest pewne – powinno zawierać produkty bogate w witaminy, sole mineralne oraz białko. To na pewno dieta naturalna – ograniczające produkty przetworzone, zawierające barwniki i konserwanty. Czego zatem nie może zabraknąć w menu matki karmiącej piersią? Przede wszystkim najważniejsze produkty diety w czasie karmienia piersią to: mięso, ryby, nabiał, warzywa i owoce. Oczywiste jest to, że nie wolno pić alkoholu i kawy oraz palić papierosów. Powinnaś także wiedzieć, że niektóre leki przenikają do mleka. Najlepiej będzie gdy ograniczysz ich przejmowanie do minimum.

Wystarczy, aby na Twoim talerzu regularnie pojawiały się produkty bogate w błonnik, składniki mineralne oraz witaminy. Potrzebujesz także białka, dlatego warto jeść żółty ser, mleko, jogurty i twaróg. Korzystny wpływ na rozwój układu nerwowego dziecka mają kwasy omega 3 oraz omega 6, które występują w rybach i olejach roślinnych. Nie zapomnij również o zbożach pod różnymi postaciami. Jedz makarony i kasze, chleb i musli, które są doskonałym źródłem energii. Laktacji towarzyszy pragnienie, zatem pij dużo wody niegazowanej mineralnej oraz kompotów. Ogranicz napoje gazowane i wysoko słodzone.

Gdy nie ma pokarmu
Brak pokarmu w piersiach może przydarzyć się każdej kobiecie. To nie musi oznaczać końca karmienia naturalnego. Czasami wystarczy wypróbować sprawdzone sposoby, np. okłady z kapusty. Brak pokarmu może wynikać również z nieprawidłowego odruchu ssania przez niemowlę. Jak sobie pomóc? Można zapisać się do poradni laktacyjnej lub skonsultować się z położną. Podobno korzystne działanie mają herbatki pobudzające laktację dostępne w aptece. Pij często koperek, anyż i werbenę w postaci naparu.

Aby pokarm matki był pełnowartościowy dla dziecka, coraz częściej dietetycy zalecają kobietom przyjmowanie suplementów bogatych w wapń. Godny polecenia jest suplement diety Femaltiker, który wspomaga organizm kobiety w okresie laktacji. Jest szczególnie polecany kobietom, które doświadczają stresu związanego z karmieniem piersią, zawiera melisę, która wpływa kojąco na organizm matki i dziecka. Produkt jest zalecany dla wszystkich pań, które chcą karmić naturalnie. Głównym składnikiem Femaltiker jest ekstrakt słodu jęczmiennego. Produkty na bazie słodu jęczmiennego są ważnym składnikiem diety kobiet karmiących, ponieważ wspierają laktację. Więcej praktycznych porad znajdziesz na stronie mlekomamyrzadzi.pl – dieta w czasie karmienia piersią.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.