Jak dbać o włosy jesienią i uporać się z ich nadmiernym wypadaniem?

źródło:Pinterest

źródło:Pinterest

Włosy w okresie jesienno-zimowym są bardzo często przesuszone, zmęczone i zniszczone. Intensywne promieniowanie słoneczne w czasie wakacyjnych wojaży osłabia ich strukturę, czego konsekwencją jest ich wypadanie. Ponadto niedostateczna ilość witamin i składników odżywczych w diecie sprawia, że włosy stają się słabe, kruche i łamliwe. Niesprzyjające warunki atmosferyczne, takie jak niska temperatura powietrza, zimny wiatr i śnieg, mogą zaszkodzić kondycji naszych cebulek. Jakie są zatem najlepsze sposoby na zdrowe włosy jesienią? Wystarczy właściwa pielęgnacja, kosmetyki i zdrowa dieta!

Pielęgnacja włosów

Włosy niezbyt dobrze reagują na niskie temperatury w okresie jesienno-zimowym. Szczególnie łatwo ulegają przesuszeniu, zatem powinniśmy im aplikować preparaty nawilżające i to po każdym umyciu głowy. W tym celu można skorzystać z gotowych odżywek na włosy, np. od Nivea o działaniu nawilżającym i regeneracyjnym lub wykonać domowe maseczki z oliwy z oliwek lub nafty kosmetycznej.

Odżywka o działaniu nawilżającym od Nivea (źródło: www.nivea.pl)

Odżywka o działaniu nawilżającym od Nivea (źródło: www.nivea.pl)

 

Odżywka o działaniu regenerującym od Nivea (źródło:www.nivea.pl)

Odżywka o działaniu regenerującym od Nivea (źródło:www.nivea.pl)

Jesienią włosy potrzebują intensywnego nawilżania, zwykłe odżywki bez spłukiwania mogą okazać się niewystarczające. Warto stosować specjalne olejki na włosy i jedwab w płynie. Nie zapomnijmy o kilku zasadach podczas mycia włosów. Najpierw płuczemy włosy letnią wodą, potem zimną. Po umyciu zawijamy głowę w turban i pozwólmy włosom naturalnie wyschnąć. Dobrze jest zakupić specjalne szampony na wypadanie włosów z czarnej rzepy i skrzypu polnego oraz wcierać jedwab w końcówki włosów. Niektóre kosmetyki możemy przygotować samodzielnie w domu. Potrzebujemy do tego olejku rycynowego, żółtka jaj oraz soku z cytryny. Wszystkie zmieszane w naczyniu składniki warto wcierać w skórę głowy i pozostawić na 20 minut nakrywając włosy ciepłym ręcznikiem. Maseczka wzmocni cebulki włosów oraz odżywi skórę głowy.

Odżywianie od wewnątrz

Zdrowa dieta ma ogromny wpływ na stan skóry i włosów. Jesienią i zimą brakuje nam witamin mikroelementów, które dostarczaliśmy organizmowi w postaci warzyw i owoców latem. Powinniśmy pamiętać o spożywaniu posiłków bogatych w witaminy z grupy B, żelazo, cynk, magnez oraz białko. Na śniadanie koniecznie zjedzmy musli lub płatki owsiane z mlekiem – znajdziemy w nich wiele cennych składników odżywczych. Nie zapomnijmy także o cynku, którego najwięcej jest w orzechach, pestkach dyni i warzywach strączkowych.

Suplement diety w postaci skrzypu (źródło: www.apteka-melissa.pl)

Suplement diety w postaci skrzypu (źródło: www.apteka-melissa.pl)

Możemy także przyjmować gotowe suplementy na włosy w postaci witamin, aby szybciej uzupełnić niedobory i skutecznie wzmocnić strukturę. Polecam wyciąg ze skrzypu polnego, magnez i cynk w tabletkach oraz bratek. Wypadanie włosów jesienią może mieć inną genezę. Zanim zdecydujemy się na zakup preparatów na włosy, udajmy się na badania krwi, aby wykluczyć niedobór żelaza, jedną z przyczyn utraty włosów.

W czasie jesiennych spacerów chrońmy włosy przed zimnem i zniszczeniem. Zakładajmy czapki – zabezpieczajmy skórę głowy przed utratą ciepła. Starajmy się unikać lokówek i prostownic. Jeśli chcemy farbować włosy, wybierzmy kosmetyki bez amoniaku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.