Kiszonki – kilka powodów, dla których warto je jeść

W sezonie jesienno-zimowym powinniśmy szczególnie dbać o swoją odporność, wprowadzając do codziennej diety produkty zawierające witaminę C. Wśród nich warto wymienić kiszone ogórki i kapustę, które są bogatym źródłem witamin oraz bakterii kwasu mlekowego, poprawiających trawienie i wspomagających odchudzanie. Oto kilka powodów, dla jakich kiszonki powinny znaleźć się w naszym menu.

Po pierwsze: wspomagają odchudzanie

Kiszonki mają ogromne właściwości odchudzające ze względu na zawarte w nich kwas mlekowy oraz błonnik, które przyspieszają przemianę materii, ułatwiają wypróżnianie i regulują pracę jelit.  Kiszone ogórki są niskokaloryczne. Podczas procesu fermentacji spada w nich zawartość cukru. Warzywa kiszone są doskonałym źródłem probiotyków, które zmniejszają apetyt i prowadzą do spadku wagi.

Po drugie: wzmacniają odporność

W trakcie kiszenia witamina C nie ulega rozkładowi, zatem duża jej zawartość znajduje się w produktach podlegających temu procesowi. Aby zwiększyć odporność na infekcje, wystarczy zjeść pięć łyżek kapusty kiszonej dziennie, aby pokryć zapotrzebowanie na witaminę C.  Lepiej więc nie wylewać soku z kiszonej kapusty, ponieważ łagodzi on kaszel oraz inne objawy przeziębienia. A sok z kiszonych ogórków jest doskonałym remedium na bóle głowy.

Po trzecie: regulują pracę jelit

Spożywając regularnie kiszonki, dostarczamy do organizmu pożyteczne bakterie kwasu mlekowego, które regulują pracę jelit oraz hamują rozwój bakterii gnilnych. Te dobroczynne bakterie zapobiegają stanom zapalnym oraz chronią nas przez zachorowaniem na wrzody żołądka.

Po czwarte: mają działanie przeciwnowotworowe

W kiszonkach znajdują się przeciwutleniacze, które wpływają na ekspresję genów odpowiedzialnych nowotwory. Warto wiedzieć, że skład kiszonych ogórków czy kapusty jest podobny do świeżych surówek. Są więc skarbnicą witamin z grupy B, które odgrywają bardzo ważną rolę w pracy układu nerwowego.

Po piąte: leczą kaca

Woda z ogórków kiszonych jest najlepszym napojem na kaca. Dzięki dużej zawartości witaminy C, dobrze wpływa na układ trawienny i przede wszystkim gasi pragnienie 🙂

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.