Nadmierny apetyt na słodycze – jak temu zapobiec?

Nie potrafisz funkcjonować bez ulubionego batonika? Nie wyobrażasz sobie dnia bez zjedzenia ciasteczka do kawy? Jesz w pracy cukierki, słodkie drożdżówki i pączki zamiast kanapki? Pewnie nawet nie zdajesz sobie sprawy z tego, że cukier prosty dominuje w twoim jadłospisie. Bardzo szybko można się od niego uzależnić. Warto popracować nad sobą i ograniczyć słodycze na rzecz zdrowych warzyw i owoców. Poznaj kilka sposobów na opanowania ochoty na słodycze, a przekonasz się, że po upływie dwóch tygodni nie sięgniesz nawet po kostkę czekolady.

źródło:pinterest

źródło:pinterest

Skąd ten apetyt na słodycze?
Zanim zaczniesz z nimi walczyć, dowiedz się dlaczego twój organizm w pewnym momencie potrzebuje ogromnego zastrzyku cukru. Oczywiście jest kilka powodów. Nadmiar cukru we krwi jest przyczyną wahania jego poziomu, w rezultacie ciągle odczuwasz potrzebę zjedzenia czegoś słodkiego. Sięgając po słodycze zawsze dostarczasz do organizmu puste kalorie, które nie mają niestety żadnych wartości odżywczych. W praktyce oznacza to, że szybko stajesz się głodki i nadal masz ochotę na kolejny batonik lub ulubione ciasteczko. Wiele osób, szczególnie kobiet, lubi sięgać po słodycze w sytuacji stresogennej. Dzięki zjedzeniu słodkiego przez moment czują się szczęśliwe.

Dzień bez słodyczy jest możliwy
Najprostszym sposobem na ograniczenie apetytu na słodycze jest oczywiście ich niejedzenia. Ale to raczej możliwe nie jest. Prędzej czy później nadarzy się okazja, kiedy sięgniesz po porcję ciasteczek, kremów i czekoladek. Na pewno pomocna będzie odpowiednia dieta bogata w owoce i warzywa, sery i drób. Niezmiernie ważne jest zjedzenie obfitego śniadania zawierające węglowodany złożone (pieczywo pełnoziarniste, płatki zbożowe), białko (twaróg, ser żółty, jogurt naturalny) oraz witaminy i sole mineralne (pomidor, sałata, kiełki). W pracy zamiast ulubionego batonika zdecyduj się na jabłko, które zawiera peptydy korzystnie działające na pracę jelit. Warto wiedzieć, że ochotę na słodkie można zaspokoić kwaśnym smakiem. Powinno się zatem wypić wodę z dodatkiem soku z cytryny lub cierpki sok porzeczkowy. Podobno skutecznym sposobem na poskromienie apetytu jest zażywanie chromu w tabletkach. Gdy go brakuje w organizmie, trudno jest utrzymać stały poziom cukru we krwi. Warto pić dużo wody i zielonej herbaty.

Osoby, które jedzą mniej słodyczy mają o wiele lepszy nastrój, nie mają problemów z pamięcią, znacznie lepiej się wysypiają i mają zdrowe zęby. Jeżeli uda ci się zapanować nad tym nawykiem, poczujesz się o niebo lepiej. Ochota na słodkie minie, gdy zaczniesz spędzać więcej czasu na świeżym powietrzu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.