...
choroby i problemy zdrowotnemedycyna naturalnaPoradnikiZdrowiezdrowie kobiety

Sprawdzone sposoby na zaparcia

Zaparcia znacznie obniżają jakość życia. Coraz więcej osób ma problemy z regularnym wypróżnianiem. Podobno co druga kobieta i co czwarty mężczyzna cierpi w Polsce na zaparcia. W leczeniu zaparć przewlekłych stosuje się środki farmakologiczne, preparaty wysokobłonnikowe i nierzadko leczenie chirurgiczne. Gdy mamy zaparciach nawykowe, zawsze możemy sobie pomóc przez zastosowanie kilku domowych sposobów na zaparcia.

pinterest
pinterest

Śliwki
Najlepszym remedium na problemy z wypróżnianiem są śliwki suszone. Warto wymoczyć je w przygotowanej wodzie, a następnie zjeść kilka sztuk przed zaśnięciem. Rano możemy wypić wodę, w której moczyliśmy suszone owoce. Świeże śliwki są błonnikową bombą. Błonnik przyśpiesza trawienie i eliminację niestrawionych resztek pokarmowych. Można powiedzieć, że działa w jelitach jak dobry odkurzacz.

Kasze
Niezmiernie ważne jest planowanie diety bogatej w błonnik pokarmowy. Powinniśmy ograniczyć jedzenie produktów wysokotłuszczowych i wprowadzić do codziennego jadłospisu kasze w różnej postaci. Królową wszystkich kasz jest kasza jaglana, bo zawiera celulozę, ligninę i hemicelulozę – najważniejsze składniki błonnika dobroczynnie wpływające na zdrowie. Kaszę możemy jeść na śniadanie i na obiad. Świetnie smakuje na mleku z owocami oraz z mięsem i warzywami. Z kaszy możemy przygotować zdrowe posiłki dla całej rodziny.

Zioła
Gdy zaparcia są bardzo uciążliwe, warto sobie pomóc naparem ziołowym. Aby przygotować mieszankę ziołową potrzebujemy następujących składników: ziele dziurawca, liście melisy, korzenie arcydzięgla i ziele drapacza. Wszystko zalewamy wrzątkiem i parzymy pod przykryciem przez około 15 minut. Pijemy codziennie po kolacji. Musimy jednak pamiętać, żeby nie przesadzać z ziołami. Przyjmowanie preparatów ziołowych warto skonsultować z lekarzem rodzinnych.

Woda z miodem
Przyjmowanie płynów w dużej ilości jest podstawą diety eliminującej zaparcia. Nawet dwa litry wody niegazowanej, np. Żywiec Zdrój jest potrzebna organizmowi do nawodnienia pokarmu podczas jego wędrówki w przewodzie pokarmowym. Codziennie wieczorem możemy rozpuścić łyżkę miodu w szklance ciepłej wody, aby rano wypić drogocenną miksturę.

Owsianka
Aby pobudzić perystaltykę jelit, warto raz na kilka dni przygotować sobie owsiankę z następujących składników: łyżeczka siemienia lnianego, garść rodzynek, płatki owsiane, pół łyżeczki suszonych śliwek i morele oraz kilka nasion słonecznika. Wszystkie produkty mieszamy i wrzucamy do dużego garnka z przygotowaną  wodą, gotujemy na małym ogniu, aż owsianka zacznie wrzeć.  Owsianka dobrze smakuje z jogurtem owocowym.

To tylko niektóre naturalne produkty wspomagające leczenie zaparć. Walka z tymi dolegliwościami wymaga od nas odrobiny aktywności fizycznej – znajdźmy choć godzinę w ciągu dnia na spacer, jazdę na rowerze lub pływanie. Starajmy się ograniczyć podjadanie ciasteczek, batoników i cukierków. Jeżeli trudno nam wytrzymać bez zjedzenia słodkiego małego co nieco, sięgnijmy po banany, rodzynki, daktyle lub morele.

Cześć, Nazywam się Weronika Buczkowska w 2013 roku skończyłam studia na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie, na kierunku Lekarskim.

Interesuje się szeroko rozumianą ochroną zdrowia oraz kosmetologią, dlatego też postanowiłam założyć bloga, aby dzielić się zdobytą wiedzą. Sądzę, że prowadzenie bloga pomoże mi poszerzać swoją wiedzę z ulubionych dziedzin. Zapraszam internautów do przeglądania mojego bloga oraz do komentowania wpisów!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Editor's choice