Zaparcia – co jeść, aby dolegliwości ustąpiły?

Problemy z wypróżnianiem potrafią skutecznie uprzykrzyć życie. Zaparcia są dość często bagatelizowane. Dolegliwości jednak same nie przejdą, jeśli nie zmienimy diety na taką, która zawiera błonnik. Co jeść na zaparcia – o tym przeczytacie dzisiaj.

źródło: pixabay.pl

źródło: pixabay.pl

Domowe sposoby na zaparcia były stosowane od pokoleń przez nasze babcie i prababcie. Można z nich skorzystać, gdy problemy z wypróżnianiem nie są przewlekłe. Aby uporać się z nawykowymi zaparciami zwykle należy przestrzegać diety, tj. jeść następujące produkty.

Suszone śliwki

W 100 gramach tych owoców jest aż 10 gram błonnika, dzięki temu suszone śliwki świetnie regulują przemianę materii. Aby zwalczyć zaparcia trzeba rano na czczo zjeść kilka suszonych śliwek, które wcześniej namoczy się w przegotowanej wodzie. Polecam również przygotować kompot z namoczonych śliwek suszonych.

Kiszona kapusta

Nasze babcie na problemy z jelitami stosowały kiszoną kapustę, która zawiera sporo błonnika oraz żywe kultury bakterie. Poprawiają one trawienie oraz dostarczają do organizmu witaminy z grupy B. Sok z kiszonej kapusty jest najlepszym napojem oczyszczającym organizm z toksyn. Polecam wypić szklankę tego napoju przynajmniej kilka razy w tygodniu.

Jabłka

Przy lekkich zaparciach pomocne mogą okazać się jabłka oraz soki z tych owoców. Zawierają dużo błonnika, który przyspiesza przesuwanie pokarmu w kierunku odbytnicy. Przynajmniej 3-4 jabłka zjedzone w ciągu dnia pomogą zwalczyć te uciążliwe dolegliwości.

Siemię lniane

To znany od stuleci znakomity środek przeczyszczający, ponieważ pobudza perystaltykę jelit. Polecam przygotować miksturę z siemienia lnianego: wsypać łyżkę do szklanki z ciepłą wodą i zostawić na 2 godziny. Przed pójściem spać trzeba wypić ten napój. Zaparcia dadzą nam spokój.

Otręby

Aby zwiększyć objętość resztek pokarmowych, należy dodawać otręby do zup, sosów, sałatek lub płatków śniadaniowych. W 100 gramach otrąb znajduje się 43 gram błonnika.

Kefir

Nasze babcie podawały na zaparcia fermentowane produkty mleczne, tj. kefiry, maślanki i jogurty. Nabiał ten zapewnia prawidłowe procesy w układzie pokarmowym.

Oczywiście lista produktów zalecanych w diecie na zaparcia jest o wiele dłuższa. Warto próbować te artykuły spożywczych, które zawierają błonnik pokarmowy. Polecam wszystkim, aby jeść każdego dnia warzywa i owoce, nabiał oraz pokarmy pełnoziarniste. Jeśli zastanawiasz się co jeść na zaparcia, radziłabym próbować powyższych naturalnych sposobów oraz zakup suplementów diety, takich jak Dulcobis (sprawdź).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.